In accordance with the new GDPR regulations, ATIVA Development AB would like to inform you as a customer that we act in accordance with all applicable data and personal data protection laws.
We record and store information in our customer and supplier records in the form of name, email, address and phone number related to your position in the company you are working in or represent.
The data is collected and processed for the purpose of administering the action you have requested, or as required by law. We collect information in order to ensure and fulfil the agreements between us, as well as to monitor the customer relationship.
We only collect personal information that you submit to us when you complete forms on our website, submit orders, send us an email or other documents you provide us when you make inquiries about services or suchlike and when you choose to provide this information to us.
You are entitled to check and correct any information about you that we have stored .
If you have any questions, please feel free to contact us!
Sätt personliga teman för att anpassa applikationen efter ditt önskade sätt att jobba. Det finns Standard, Svart, Vit och ett mörkt tema att välja mellan.
Standard tema
Svart tema
ATIVA-Dokument är ett elektroniskt dokumentstyrningssystem men pappersutskrifter är något som vi tror alltid kommer att finnas. Miljön kanske inte tillåter att det finns en dator att gå till för att läsa dokument. Ett annat exempel kan vara en nödlägespärm med rutiner och instruktioner för att behandla ett nödläge. ATIVA-Dokument har möjligheten att kunna lägga upp både personer och platser där utskrifter av dokument måste finnas. Vid distribution av ett dokument kommer systemet att säga till att en viss person eller plats ska ha en utskriftskopia av dokumentet. Distributören får då även en möjlighet att kunna skriva ut en distributionslista över de personer och platser som ska ha en pappersutskrift. Att sätta upp en pappersmottagare görs enkelt i administrationsverktyget.
ATIVA-Dokument är utrustad med sökfunktioner för att lätt kunna hitta det man söker. Sökningar i systemet kan göras allmänt på Upprättare, Godkännare, Titel, Dokumentnummer, Dokumentkategorier, Giltighetstider, Distribuerare mm. Utöver det går det även att söka i systemet processinriktat och efter standard, eller göra en kombination av dessa sökalternativ. Resultatet av en sökning presenteras direkt.
I enlighet med de nya GDPR-reglerna, vill vi på ATIVA Development AB informera dig som kund att vi agerar i enlighet med gällande lagkrav för data- och personuppgiftsskydd.
Vi registrerar och lagrar information i våra kund- och leverantörsregister i form av namn, e-post, adress och telefon relaterat till din befattning, i det företag du arbetar på eller representerar.
Uppgifterna samlas in och behandlas i syfte att administrera den åtgärd som du har begärt, eller enligt vad som krävs enligt lag. Vi samlar in uppgifterna för att säkerställa och fullfölja det avtal vi har oss emellan, samt att följa upp kundrelationen.
Vi samlar endast in personuppgifter som du själv lämnar till oss när du fyller i formulär på vår webbplats, gör beställningar, skickar e-post till oss eller via andra dokument du tillhandahåller oss när du gör förfrågningar om tjänster eller liknande och då du själv valt att lämna informationen till oss.
Du har rätt att kontrollera och korrigera de uppgifter vi har lagrat om dig.
Har du fler frågor är du välkommen att ta kontakt med oss!